VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY CESTOVNEJ AGENTÚRY DELTA Reisen, s.r.o.

I. Úvodné ustanovenia

 

1. DELTA Reisen, s.r.o. je cestovná agentúra, ktorú prevádzkuje spoločnosť DELTA Reisen, s.r.o. so sídlom: Na pažiti 960/38, 919 51 Špačince, IČO: 36 704 466, DIČ: 2022277147, IČ DPH: SK2022277147, prevádzkareň Štefánikova 5, 917 01 Trnava.

Elektronické kontaktné údaje: www.deltareisen.sk, deltareisen@deltareisen.sk

Telefonický kontakt: +421 33 55 91 638, +421 908 096 809

Bankové spojenie: Tatra banka, a.s.

Číslo účtu: 262 580 55 96/1100

IBAN: SK13 1100 0000 0026 2580 5596BIC/SWIFT:TATRSKBX

  1. Cestovná agentúra DELTA Reisen, s.r.o. (ďalej aj ako cestovná agentúra) predáva zájazdy organizované cestovnými kanceláriami(ďalej iba CK) v zmysle Zákona č. 281/2001 Z.z. o zájazdoch, podmienkach podnikania cestovných kancelárií a cestovných agentúr.

  2. Všeobecné obchodné podmienky cestovnej agentúry upravujú vzťahy medzi cestovnou agentúrou a Objednávateľom/Klientom pri objednaní zájazdu.

Všeobecné obchodné podmienky bližšie špecifikujú základné zmluvné podmienky, ako aj práva a povinnosti zmluvných strán. Neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok je Stornovací poriadok (Príloha č. 1), Reklamačný poriadok (Príloha č. 2) a Informácia o možnosti alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov Príloha č. 3).

  1. Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 25. mája 2018, ktorý je zároveň aj dňom ich zverejnenia na www.deltareisen.sk, ako i v prevádzkarni spoločnosti. Po ich zverejnení je ich obsah súčasťou každej zmluvy o obstaraní zájazdu a zabezpečení služieb, upravujúc práva a povinnosti účastníkov zmluvného vzťahu. Cestovná agentúra má za to, že každý Objednávateľ/Klient sa so Všeobecnými obchodnými podmienkami oboznámil a súhlasí s nimi v plnom rozsahu.

  2. Predávané zájazdy sú organizované príslušnou CK v aktuálne platných cenách a za podmienok stanovených vo Všeobecných zmluvných podmienkach (ďalej len VZP).

  3. Cestovná agentúra sprostredkúva ku predávaným zájazdom komplexné cestovné poistenieza podmienok stanovených zmluvnou poisťovňou.

 

II. Uzavretie zmluvy

  1. Objednávka - je vyjadrením predbežného záujmu o konkrétny zájazd zo strany objednávateľa. Objednávku možno urobiť ľubovoľným spôsobom, napr. vyplnením a odoslaním interaktívneho formulára (ak cestovná agentúra interaktívny formulár používa), telefonicky, elektronickou poštou (ďalej len e-mailom), osobne a pod. Objednávka je platná, ak sa požadovaný zájazd nachádza v ponuke zastúpených CK a ak dostatočne špecifikuje požadovaný zájazd (uvádza najmä destináciu, termín, hotel, dopravu, doplnkové služby, meno a priezvisko objednávateľa a ďalších cestujúcich osôb, ich dátum narodenia a telefonický alebo emailový kontakt na objednávateľa). Za objednávku sa považuje aj doplnená Zmluva o obstaraní zájazdu potvrdená objednávateľom, ak jej nepredchádzal návrh zo strany cestovnej agentúry na uzavretie Zmluvy o obstaraní zájazdu podpísaný cestovnou agentúrou. Za novú objednávku sa považuje aj návrh Zmluvy o obstaraní

zájazdu vypracovaný cestovnou agentúrou sprístupnený objednávateľovi, ktorý objednávateľ zmenil, upravil alebo doplnil, pričom pôvodný návrh zmluvy stráca platnosť bez ohľadu na to, či objednávateľ splnil podmienky pre jej uzavretie.

  1. Prijatie objednávky na spracovanie - po obdržaní objednávky a posúdení jej úplnosti cestovná agentúra neodkladne potvrdí jej príjem na spracovanie spôsobom podľa pokynov objednávateľa. Ak takýto pokyn objednávateľ nedal, cestovná agentúra potvrdzuje príjem objednávky na spracovanie spôsobom akým obdržala objednávku od objednávateľa. Cestovná agentúra neplatné objednávky nevybavuje.

  2. Spracovanie objednávky – prijaté objednávky cestovná agentúra spracúva v pracovnej dobe, v časovom slede v akom boli cestovnej agentúre doručené. Na základe platnej objednávky cestovná agentúra uskutoční nezáväznú rezerváciu požadovaného zájazdu a oboznámi objednávateľa s možnosťou uzavretia Zmluvy o obstaraní zájazdu a dobou platnosti rezervácie. V prípade nejasnosti objednávky alebo pri existencii inej skutočnosti brániacej rezervácii zájazdu cestovná agentúra kontaktuje objednávateľa za účelom informovania o možnostiach zrealizovania objednávky. V prípade, že cestovná agentúra nebude ani pri opakovanej snahe o kontakt s objednávateľom úspešná, bude považovať objednávku za neplatnú a takáto objednávka nebude vybavená.

  3. Uzavretie Zmluvy o obstaraní zájazdu – ak si objednávateľ praje uzavretie Zmluvy o obstaraní zájazdu, cestovná agentúra mu vyhotoví a sprístupní písomný návrh Zmluvy o obstaraní zájazdu a Poistnej zmluvy, dobu platnosti návrhu a Všeobecné obchodné podmienky upravujúce Zmluvu o obstaraní zájazdu a Všeobecné poistné podmienky upravujúce Poistnú zmluvu.

  4. Objednávateľ nesmie zmeniť, upraviť alebo doplniť (s výnimkou ručne dopísaných alebo opravených osobných údajov cestujúcich a podpisu) v žiadnej časti písomný návrh Zmluvy o obstaraní zájazdu alebo Poistnej zmluvy, ktoré mu cestovná agentúra sprístupnila vo formáte určenom na tlač a musí zachovať jeho stav, ako mu ho vygeneroval objednávkový systém, alebo aký obdržal od cestovnej agentúry e-mailom, poštou, alebo prevzal osobne.

  5. Za prijatie návrhu objednávateľom sa považuje písomné doručenie doplnenej (meno, priezvisko, adresa a dátum narodenia objednávateľa a meno, priezvisko a dátum narodenia cestujúcich) a podpísanej Zmluvy o obstaraní zájazdu a vyjadrenie súhlasu s Poistnou zmluvou a zaplatenie požadovanej platby za zájazd vrátane poistenia, a to v čase platnosti návrhu na uzavretie zmluvy. Za zaplatenie čiastky sa považuje pripísanie sumy na účet cestovnej agentúry. Akceptácia Poistnej zmluvy je platná iba pri súčasnom prijatí návrhu Zmluvy o obstaraní zájazdu zo strany objednávateľa.

  6. V prípade kúpy "na poslednú chvíľu" (odchod do 3 dní po uzavretí Zmluvy o obstaraní zájazdu) sa za prijatie návrhu objednávateľom považuje akceptovanie doplnenej (meno, priezvisko, adresa a dátum narodenia objednávateľa a meno, priezvisko a dátum narodenia, číslo cestovného dokladu cestujúcich a ďalších údajov vyžadovaných pre uzavretie platnej zmluvy) Zmluvy o obstaraní zájazdu a vyjadrenie súhlasu s Poistnou zmluvou a zaplatenie požadovanej platby za zájazd vrátane poistenia, a to v čase platnosti návrhu na uzavretie zmluvy. Za zaplatenie čiastky sa považuje pripísanie sumy na účet cestovnej agentúry. Akceptácia Poistnej zmluvy je platná iba pri súčasnom prijatí návrhu Zmluvy o obstaraní zájazdu zo strany objednávateľa.

  7. Prijatie návrhu na uzavretie Zmluvy o obstaraní zájazdu zo strany objednávateľa po uplynutí jeho platnosti sa považuje, za novú objednávku objednávateľa, ktorú cestovná agentúra bez odkladu v skrátenej procedúre potvrdí v prípade, že takýto zájazd bez zmeny je možné potvrdiť.

  8. Potvrdenie spracovania zmluvy – cestovná agentúra písomne potvrdí objednávateľovi spracovanie zmluvy zaslaním potvrdenej Zmluvy o obstaraní zájazdu a Poistky.

  9. Objednávateľ splnomocňuje cestovnú agentúru stornovať zájazd (v zmysle VZP upravujúcich stornovaný zájazd), ktorý hradí objednávateľ viacerými platbami v rôznych časových obdobiach (systém zálohy a doplatku) v prípade, ak objednávateľ nereaguje na výzvu o úhradu doplatku zájazdu a uhradená záloha nepostačuje na pokrytie prípadných storno poplatkov zájazdu. Cestovná agentúra nie je povinná uvedené právo využiť a jej konanie na základe tohoto plnomocenstva sa považuje za dobromyseľné. Právo cestovnej agentúry požadovať od klienta

doplatok sumy rovnajúcej sa výške storno poplatkov CK na základe Všeobecných zmluvných podmienok CK týmto nie je dotknuté.

  1. Zákaznícky servis - Cestovná agentúra zabezpečuje objednávateľovi kompletný servis vo veci zakúpeného zájazdu, ako sú zmeny zájazdu, zmeny údajov o cestujúcich, odstúpenie od zmluvy, doručenie pokynov k nástupu na zájazd, reklamácie a podobne v zmysle VZP organizujúcej CK. Cestovná agentúra v rámci zákazníckeho servisu komunikuje s objednávateľom písomne, spôsobom akým poslala objednávateľovi návrh Zmluvy o obstaraní zájazdu. Objednávateľ v prípade zmeny kontaktu sa zaväzuje bezodkladne informovať cestovnú agentúru o novom kontakte.

  2. Osobné údaje - Cestovná agentúra získava osobné údaje objednávateľa a ďalších cestujúcich s ich súhlasom výlučne na základe poverenia zastúpených CK a zastúpenej poisťovne za účelom uzavretia platnej zmluvy a zabezpečenia riadneho plnenia z nej vyplývajúceho pre zmluvné strany. Cestovná agentúra poskytuje získané osobné údaje výlučne organizujúcej CK a poisťovni.

  3. Cestovná agentúra archivuje elektronické dokumenty obsahujúce osobné údaje objednávateľa a ďalších cestujúcich v rozsahu Zmluvy o obstaraní zájazdu, dokladov o úhrade, Poistnej zmluvy, elektronickej komunikácie a podobne s ohľadom na ich bezpečnosť. Tieto dokumenty cestovná agentúra zničí po uplynutí zákonnej lehoty vyžadovanej pre archiváciu účtovných dokladov.

  4. Cestovná agentúra spracováva a uchováva v informačnom systéme získané osobné údaje na vlastné obchodné účely v rozsahu mena a priezviska objednávateľa, e-mailovej adresy a telefonického kontaktu. Získané osobné údaje nad tento rámec cestovná agentúra v informačnom systéme zlikviduje najneskôr do 12 mesiacov od ich získania. Objednávateľ zodpovedá za pravdivosť a aktuálnosť osobných údajov.

 

III. Práva a povinnosti zmluvných strán

 

  1. Cestovná agentúra je povinná najmä:

▪pred uzatvorením zmluvy presne, jasne, pravdivo a úplne informovať objednávateľa/klienta o

všetkých skutočnostiach, ktoré sú jej známe a ktoré môžu mať vplyv na jeho rozhodnutie o kúpu

zájazdu;

▪zabezpečiť Objednávateľovi/ Klientovi odoslanie Zmluvy o obstaraní zájazdu organizátorovi zájazdu, ktorý zabezpečí všetky objednané služby podľa jeho záujmu v dohodnutej kvalite a rozsahu. V prípade, že cestovná agentúra predáva svoje vlastné produkty (ubytovanie, doprava - letenky, autobusové a vlakové CL a pod.) nie ako kombináciu služieb, ale iba jednotlivo, je cestovná agentúra povinná zabezpečiť tieto služby na Základe zmluvy o obstaraní zájazdu prostredníctvom dodávateľa služieb (hotel, letecká spoločnosť a pod.) v dohodnutej kvalite a rozsahu.

  1. Cestovná agentúra je oprávnená najmä:

▪žiadať od objednávateľa/klienta zaplatenie dohodnutej ceny v dohodnutom termíne;

▪stornovať zájazd a ďalšie služby v prípade neuhradenia ceny do dohodnutého termínu a následne

žiadať od objednávateľa/klienta zaplatenie storno poplatku.

  1. Objednávateľ/klient má právo najmä na:

▪poskytnutie zmluvne dohodnutých a zaplatených služieb;

▪ochranu osobných údajov, ktoré v súvislosti s objednaním služieb poskytol cestovnej agentúre;

▪dodatočné informácie, ktoré sú pre neho dôležité a sú cestovnej agentúre známe;

▪bezodkladné oznámenie prípadných zmien programu, rozsahu služieb a ceny;

▪odstúpenie od zmluvy v súlade s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami; ▪reklamáciu služieb v súlade s Prílohou 2 týchto Všeobecných obchodných podmienok; ▪písomne oznámiť cestovnej agentúre zmeny v osobe cestujúceho.

  1. Objednávateľ/klient je povinný najmä:

▪poskytnúť všetky údaje potrebné k uzavretiu Zmluvy o obstaraní zájazdu a Poistnej

zmluvy a k riadnemu poskytovaniu objednaných služieb;

▪zaplatiť dohodnutú cenu v dohodnutom termíne;

▪oznámiť storno objednaných služieb v čo najkratšom čase;

▪ doplatiť storno poplatky, v prípade ak uhradená záloha nepostačuje na ich úhradu.

 

 

IV. Zmeny dohodnutých služieb

 

  1. Ak je cestovná agentúra nútená pred začiatkom zájazdu zmeniť podstatnú podmienku zmluvy, navrhne Objednávateľovi zmenu zmluvy. Ak navrhovaná zmena zmluvy vedie aj k zmene ceny, musí sa v návrhu nová cena uviesť. Objednávateľ má právo sa rozhodnúť, či so zmenou zmluvy

 

súhlasí alebo či od zmluvy odstúpi bez zaplatenia storno poplatku. Svoje rozhodnutie musí písomne oznámiť cestovnej agentúre v lehote stanovenej cestovnou agentúrou.

  1. Cestovná agentúra má právo zrušiť zájazd a súvisiace služby, ktoré sú predmetom zmluvného vzťahu uzavretého medzi cestovnou agentúrou a Objednávateľom/Klientom, ak nebude dosiahnutý minimálny počet účastníkov alebo v iných prípadoch, ak uskutočnenie zájazdu je pre cestovnú agentúru ekonomicky neúnosné. Ak cestovná agentúra zruší zájazd a súvisiace služby, je povinná túto skutočnosť písomne oznámiť Objednávateľovi/Klientovi bez zbytočného odkladu, najneskôr v lehote 7 dní pred začiatkom zájazdu.

  2. Ak cestovná agentúra odstúpi od zmluvy z dôvodu zrušenia zájazdu pred jeho začiatkom, alebo ak Objednávateľ/Klient nesúhlasí s navrhovanou zmenou zmluvy má Objednávateľ/Klient právo žiadať, aby mu cestovná agentúra na základe novej zmluvy poskytla iný zájazd a súvisiace služby najmenej v takej kvalite, ktorá zodpovedá službám dohodnutým v pôvodnej zmluve. Platby na základe pôvodnej zmluvy sa považujú za platby podľa novej zmluvy. Ak je cena nového zájazdu nižšia ako už uskutočnené platby, cestovná agentúra je povinná tento rozdiel bezodkladne Objednávateľovi/Klientovi vrátiť. Ak je cena nového zájazdu a súvisiacich služieb vyššia ako už uskutočnené platby, Objednávateľ/Klient je povinný rozdiel bezodkladne doplatiť.

  3. Ak je dôvodom odstúpenia od zmluvy porušenie povinnosti cestovnej agentúry, alebo ak nedôjde k uzatvoreniu novej zmluvy, je cestovná agentúra povinná bezodkladne vrátiť objednávateľovi celú sumu, ktorú od neho dostala na úhradu ceny služieb podľa zrušenej zmluvy, pričom Objednávateľ/Klient nie je povinný zaplatiť cestovnej agentúre storno poplatok.

  4. V prípade ak CK vykoná operatívne zmeny programu destinácie a poskytovaných služieb z dôvodu, že z objektívnych dôvodov, zásahov vyššej moci, rozhodnutia štátnych a iných príslušných orgánov alebo mimoriadnych okolností, ktoré nemá možnosť ovplyvniť, nie je možné pôvodný program destinácie a služby zabezpečiť, cestovná agentúra o tom bezodkladne informuje objednávateľa.

  5. Na základe individuálneho želania Objednávateľa/Klienta je cestovná agentúra pripravená, pokiaľ je to možné, urobiť zmeny podmienok dohodnutých v Zmluve o obstaraní služieb. Vykonanie týchto zmien je podmienené zaplatením všetkých nevyhnutných nákladov, ktoré cestovnej agentúre v súvislosti so zmenami vzniknú.

 

V. Zánik zmluvy

  1. Platnosť uzavretej Zmluvy o obstaraní zájazdu môže Objednávateľ/Klient ukončiť podľa Všeobecných zmluvných podmienok prináležiacich k zakúpenému zájazdu.

  2. Zmluvný vzťah zaniká:

▪uskutočnením predmetu zmluvy;

▪odstúpením od zmluvy.

  1. Cestovná agentúra môže odstúpiť od zmluvy najmä ak:

▪nemôže zabezpečiť zájazd a ďalšie služby v dohodnutom rozsahu. Cestovná agentúra je povinná o tom bez meškania upovedomiť Objednávateľa/Klienta. V takom prípade cestovná agentúra vráti Objednávateľovi/Klientovi plnú výšku uhradenej ceny;

▪nie sú Objednávateľom/Klientom splnené podmienky zmluvy, alebo ustanovenia Všeobecných obchodných podmienok;

▪ z ďalších dôvodov uvedených v týchto Všeobecných obchodných podmienkach.

4. Objednávateľ/Klient môže odstúpiť od zmluvy najmä ak:

▪mu nevyhovujú cestovnou agentúrou navrhnuté nové podmienky zabezpečenia služieb;

▪stratí záujem o zájazd a s tým súvisiace služby. Objednávateľ/Klient je v takomto prípade povinný oznámiť túto skutočnosť cestovnej agentúre bezodkladne písomne na emailovú adresu:

deltareisen@deltareisen.sk. V takomto prípade cestovná agentúra vráti Objednávateľovi/Klientovi uhradenú cenu zníženú o storno poplatok.

 

 

VI. Poistenie

 

1. Cestovné poistenie si Objednávateľ/Klient zabezpečuje individuálne na vlastné náklady alebo mu

ho v prípade záujmu zabezpečí cestovná agentúra.

 

VII. Záverečné ustanovenia

 

  1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky sú súčasťou zmluvy.

  2. Cestovná agentúra je oprávnená meniť alebo dopĺňať Všeobecné obchodné podmienky kedykoľvek, bez predchádzajúceho upozornenia. Cestovná agentúra bezodkladne zverejní nové, doplnené Všeobecné obchodné podmienky na webovej stránke www.deltareisen.sk a v priestoroch prevádzkarne spoločnosti.

  3. Všeobecné obchodné podmienky sú vyhotovené v jazyku slovenskom, spravujú sa a vykladajú podľa zákonov Slovenskej republiky.

  4. Akékoľvek spory alebo nezhody pri ich interpretácii budú riešené predovšetkým vzájomnou dohodou zmluvných strán.

  5. Všeobecné obchodné podmienky boli schválené konateľom spoločnosti DELTA Reisen, s.r.o.

dňa 25. mája 2018, sú zverejnené a zároveň účinné od 25. mája 2018.

 

 

  1. Ochrana osobných údajov

  1. Cestovná agentúra je sprostredkovateľom osobných údajov podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (ďalej len „Nariadenie GDPR“) resp. zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane osobných údajov“), ktorá spracúva osobné údaje za podmienok uvedených nižšie.

 

    1. Objednávateľ odoslaním príslušnej rezervácie, podpisom Zmluvy o zájazde alebo Zmluvy o službe potvrdzuje, že ním poskytnuté osobné údaje v rozsahu titul, meno, priezvisko, rodné priezvisko, trvalé bydlisko,dátum narodenia, rodné číslo, miestonarodenia, občianskeho preukazu alebo číslo cestovného dokladu, telefónne a faxové číslo, e-mailová adresa Objednávateľa ako aj osôb uvedených v Zmluve o zájazde alebo v Zmluve o službe ako cestujúcich sú presné a pravdivé. Spracúvanie uvedených osobných údajov sa vykonáva na právnom základe: spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na plnenie Zmluvy o zájazde alebo Zmluvy o službe, ktorej zmluvnou stranou je Objednávateľ ako aj osoby uvedené v Zmluve o zájazde alebo v Zmluve o službe ako cestujúci, alebo na vykonanie opatrenia pred uzatvorením Zmluvy o zájazde alebo Zmluvy o službe na základe rezervácie Objednávateľa v zmysle ustanovenia čl. 6 bod 1. písm. b) Nariadenia GDPR alebo na účely plnenia zákonnej povinnosti Objednávateľa v zmysle ustanovenia čl. 6 bod 1. písm. c) Nariadenia GDPR najmä vybavovania reklamácií, súdnych sporov alebo iných konaní v súvislosti s uplatňovaním si práv a povinností zo Zmluvy o zájazde alebo Zmluvy o službe.

 

    1. Účelom spracúvania osobných údajov je zhromažďovanie, uchovávanie a spracúvanie osobných údajov a ich použitie na fakturačné účely, a ďalšie úkony spojené s rezervovaním a poskytovaním Zájazdov, ako aj iných produktov a služieb cestovného ruchu poskytovaných priamo organizátorom zájazdu - Cestovnou kanceláriou alebo prostredníctvom sprostredkovateľa Cestovnej kancelárie Cestovnou agentúrou, vrátane neskoršej komunikácie s Objednávateľom (reklamácia, odstúpenie od zmluvy, uplatňovanie zákonných nárokov a pod.), ako aj pre potreby vlastného marketingu. Cestovná agentúra, pre účely ponúkania Zájazdov, a iných produktov a služieb cestovného ruchu, zasielania informácií o Zájazdoch ako aj iných produktoch a službách cestovného ruchu, a to aj elektronickými prostriedkami (e-mail, sms, telemarketing. Objednávateľ nesie plnú zodpovednosť za škody spôsobené nesprávnosťou alebo neaktuálnosťou poskytnutých osobných údajov.

 

    1. Cestovná agentúra je oprávnená spracúvať osobné údaje nad rozsah uvedený v druhom odseku tohto článku a ktorých spracúvanie nie je zlučiteľné s právnym základom uvedenom v tomto bode týchto VOP, len na základe predchádzajúceho súhlasu poskytnutého Objednávateľom dobrovoľne a na vopred stanovený účel, rozsah a dobu. Objednávateľ má právo udelený súhlas kedykoľvek písomne odvolať. Odvolanie súhlasu je účinné dňom jeho doručenia Cestovnej agentúre.

 

 

Osobné údaje nie sú poskytované žiadnym tretím osobám s výnimkou nižšie nasledovných osôb:

  • Sprostredkovatelia, ktorí s Cestovnou kanceláriou uzatvorili zmluvu o obchodnom zastúpení a na jej základe sprostredkúvajú pre Cestovnú kanceláriu predaj Zájazdov, produktov a iných služieb cestovného ruchu ako sprostredkovatelia podľa Nariadenia GDPR a Zákona o ochrane osobných údajov,

  • Spoločnosti poskytujúce dopravu v súvislosti so Zájazdom, produktmi a inými službami cestovného ruchu (najmä letecké spoločnosti, lodný dopravcovia, autobusový dopravcovia, atď.) ako prevádzkovatelia alebo sprostredkovatelia podľa Nariadenia GDPR a Zákona o ochrane osobných údajov,

  • servisní partneri, dodávatelia, poisťovne, externé právne zastúpenie, iné orgány v spotrebiteľskom konaní, prepravné spoločnosti v súvislosti s vybavovaním reklamácií a poistných udalostí ako prevádzkovatelia alebo sprostredkovatelia,

  • orgány finančnej správy, daňoví poradcovia a audítori ako prevádzkovatelia alebo sprostredkovatelia, ak je to nevyhnutné na splnenie zákonnej povinnosti Cestovnej agentúry.

 

Všetky osobné údaje sú chránené v zmysle platných právnych predpisov, najmä Nariadenia GDPR a Zákona o ochrane osobných údajov.

 

Cestovná agentúra sa zaväzuje vykonať všetky kroky k najvyššiemu zabezpečeniu osobných údajov Objednávateľa, ako aj k zabezpečeniu všetkých dátových, databázových a poštových súborov Objednávateľa pred ich stratou, poškodením alebo zničením.

 

Cestovná agentúra v súlade s ustanovením čl. 13 Nariadenia GDPR oznamuje Objednávateľovi ako dotknutej osobe nasledovné informácie:

  1. Identifikačné údaje Cestovnej kancelárie DELTA Reisen, s.r.o., Na pažiti 960/38, 919 51 Špačince, IČO: 36 704 466, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, Oddiel:

Sro, vložka č. 19277/T; Cestovnú agentúru je možné kontaktovať na e-mailovej adrese:

deltareisen@deltareisen.skalebo telefonicky na čísle: +421 33 55 91 638;

  1. Kontaktné údaje zodpovednej osoby: deltareisen@deltareisen.sk; +421 908 096 809.

  2. Účel, ako aj právny základ spracúvania osobných údajov je uvedený v bode 1.2. článku VIII;

  3. Zoznam osobných údajov je uvedený v bode 1.1. článku VIII;

  4. V osobitných prípadoch, ak je pre poskytnutie Zájazdu ako aj iných produktov a služieb cestovného ruchu Cestovnou agentúrou nevyhnutné poskytnúť osobné údaje tretej osobe alebo preniesť osobné údaje do tretej krajiny, poskytne Cestovná agentúra o tejto skutočnosti Objednávateľovi informáciu;

  5. Cestovná agentúra uchováva osobné údaje po celú dobu poskytovania Zájazdu ako aj iných produktov a služieb cestovného ruchu na základe Zmluvy o zájazde alebo Zmluvy o službe po dobu 5 rokov do doby návratu jednotlivých Objednávateľov zo zájazdu uvedenej v Zmluve o zájazde alebo po poskytnutí služby cestovného ruchu na základe Zmluvy o službe.

 

Objednávateľ má právo požadovať od Cestovnej kancelárie prístup k osobným údajom týkajúcich sa dotknutej osoby, právo na opravu osobných údajov, právo na vymazanie osobných údajov alebo právo na obmedzenie osobných údajov, právo namietať spracúvanie osobných údajov, ako aj právo na prenosnosť osobných údajov;

  1. Objednávateľ pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky so sídlom na adrese Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27 návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov podľa § 100 Zákona o ochrane osobných údajov;

h) Poskytnutie osobných údajov uvedených v prvom odseku tohto bodu Objednávateľom je potrebné pre uzavretie Zmluvy o zájazde a Zmluvy o službe.

Informácie o právach dotknutej osoby – Objednávateľa:

Osoba poskytujúca osobné údaje (dotknutá osoba - Objednávateľ) má v zmysle ustanovenia čl. 15 až 22 a čl. 34 Nariadenia GDPR nasledovné práva:

 

Právo na prístup k osobným údajom podľa čl. 15 Nariadenia GDPR: Dotknutá osoba má právo získať od Cestovnej agentúry potvrdenie o tom, či sa spracúvajú osobné údaje, ktoré sa jej týkajú. Dotknutá osoba má právo získať prístup k týmto osobným údajom a k informáciám oznámeným Cestovnej agentúre v súlade s ustanovením čl. 13 Nariadenia GDPR.

 

Právo na opravu osobných údajov podľa čl. 16 Nariadenia GDPR: Dotknutá osoba má právo na to, aby Cestovná agentúra bez zbytočného odkladu opravila nesprávne osobné údaje, ktoré sa jej týkajú. So zreteľom na účel spracúvania osobných údajov má dotknutá osoba právo na doplnenie neúplných osobných údajov.

 

Právo na výmaz osobných údajov podľa čl. 17 Nariadenia GDPR: Dotknutá osoba má právo na to, aby Cestovná agentúra bez zbytočného odkladu vymazala osobné údaje, ktoré sa jej týkajú, ak dotknutá osoba uplatnila právo na výmaz, ak:

  1. osobné údaje už nie sú potrebné na účel, na ktorý sa získali alebo inak spracúvali;

  2. dotknutá osoba odvolá súhlas, na základe ktorého sa spracúvanie osobných údajov vykonáva, a neexistuje iný právny základ pre spracúvanie osobných údajov;

  3. dotknutá osoba namieta spracúvanie osobných údajov a neprevažujú žiadne oprávnené dôvody na spracúvanie osobných údajov alebo dotknutá osoba namieta spracúvanie osobných údajov na účel priameho marketingu;

  4. osobné údaje sa spracúvajú nezákonne;

  5. je dôvodom pre výmaz splnenie povinnosti podľa Nariadenia GDPR, Zákona o ochrane osobných údajov, osobitného predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná;

  6. sa osobné údaje získavali v súvislosti s ponukou služieb informačnej spoločnosti.

 

Právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov podľa čl. 18 Nariadenia GDPR: Dotknutá osoba má právo na to, aby Cestovná agentúra obmedzila spracúvanie osobných údajov, ak:

  1. dotknutá osoba namieta správnosť osobných údajov, a to počas obdobia umožňujúceho Cestovnej kancelárii overiť správnosť osobných údajov;

  2. spracúvanie osobných údajov je nezákonné a dotknutá osoba namieta vymazanie osobných údajov a žiada namiesto toho obmedzenie ich použitia;

  3. Cestovná agentúra už nepotrebuje osobné údaje na účel spracúvania osobných údajov, ale potrebuje ich dotknutá osoba na uplatnenie právneho nároku;

  4. dotknutá osoba namieta spracúvanie osobných údajov, a to až do overenia, či oprávnené dôvody na strane Cestovnej agentúry prevažujú nad oprávnenými dôvodmi dotknutej osoby; Dotknutú osobu, ktorej spracúvanie osobných údajov sa obmedzí, je Cestovná agentúra povinná informovať pred tým, ako bude obmedzenie spracúvania osobných údajov zrušené.

 

Na základe čl. 19 Nariadenia GDPR je Cestovná agentúra v prípade, ak to dotknutá osoba požaduje, povinná informovať dotknutú osobu o príjemcoch, ktorým Cestovná agentúra oznámila opravu osobných údajov, vymazanie osobných údajov alebo obmedzenie spracúvania osobných údajov.

Právo na prenosnosť osobných údajov podľa čl. 20 Nariadenia GDPR: Dotknutá osoba má právo získať osobné údaje, ktoré sa jej týkajú a ktoré poskytla Cestovnej agentúre, v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte a má právo preniesť tieto osobné údaje ďalšiemu prevádzkovateľovi.

Právo namietať spracúvanie osobných údajov podľa čl. 21 Nariadenia GDPR: Dotknutá osoba má právo namietať spracúvanie jej osobných údajov z dôvodu týkajúceho sa jej konkrétnej situácie vykonávané na právnom základe z dôvodu, že spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na splnenie úlohy realizovanej vo verejnom záujme alebo z dôvodu, že spracúvanie je nevyhnutné na účel oprávnených záujmov Cestovnej agentúry alebo tretej strany, vrátane profilovania založeného na týchto ustanoveniach. Cestovná agentúra nesmie ďalej spracúvať osobné údaje, ak nepreukáže nevyhnutné oprávnené záujmy na spracúvanie osobných údajov, ktoré prevažujú nad právami alebo záujmami dotknutej osoby, alebo dôvody na uplatnenie právneho nároku. Dotknutá osoba má právo namietať spracúvanie osobných údajov, ktoré sa jej týkajú, na účel priameho marketingu vrátane profilovania v rozsahu, v akom súvisí s priamym marketingom.

Na základe čl. 22 Nariadenia GDPR má dotknutá osoba právo na to, aby sa na ňu nevzťahovalo rozhodnutie, ktoré je založené výlučne na automatizovanom spracúvaní osobných údajov vrátane profilovania a ktoré má právne účinky, ktoré sa jej týkajú alebo ju obdobne významne ovplyvňujú.

Na základe čl. 34 Nariadenia GDPR má dotknutá osoba právo, aby jej Cestovná agentúra bez zbytočného odkladu oznámila porušenie ochrany osobných údajov, ak takéto porušenie ochrany osobných údajov môže viesť k vysokému riziku pre práva fyzickej osoby.

Poskytnutie informácií dotknutej osobe

  1. Cestovná agentúra je povinná poskytnúť dotknutej osobe na základe jej žiadosti informácie podľa čl. 13 Nariadenia GDPR a oznámenia podľa čl. 15 až 22 a čl. 34 Nariadenia GDPR, ktoré sa týkajú spracúvania jej osobných údajov. Informácie je povinná poskytnúť v listinnej podobe alebo elektronickej podobe, spravidla v rovnakej podobe, v akej bola podaná žiadosť. Ak o to požiada dotknutá osoba, informácie môže Cestovná agentúra poskytnúť aj ústne, ak dotknutá osoba preukáže svoju totožnosť iným spôsobom. Cestovná agentúra je pri uplatňovaní práv podľa čl. 15 až 22 Nariadenia GDPR povinná poskytnúť dotknutej osobe súčinnosť;

  2. Cestovná agentúra je povinná poskytnúť dotknutej osobe informácie podľa písm. a) do jedného mesiaca od doručenia žiadosti. Uvedenú lehotu môže Cestovná agentúra v odôvodnených prípadoch s ohľadom na komplexnosť a počet žiadostí predĺžiť o ďalšie dva mesiace, a to aj opakovane. Cestovná agentúra je povinná informovať o každom takom predĺžení dotknutú osobu do jedného mesiaca od doručenia žiadosti spolu s dôvodmi predĺženia lehoty;

  3. Informácie podľa písm. a) poskytuje Cestovná agentúra bezodplatne;

  4. Ak je žiadosť dotknutej osoby zjavne neopodstatnená alebo neprimeraná najmä pre jej opakujúcu sa povahu, Cestovná agentúra môže požadovať primeraný poplatok zohľadňujúci administratívne náklady na poskytnutie informácií alebo primeraný poplatok zohľadňujúci administratívne náklady na oznámenie alebo primeraný poplatok zohľadňujúci administratívne náklady na uskutočnenie požadovaného opatrenia, alebo odmietnuť konať na základe žiadosti.

 

 

 

Obmedzenie práv dotknutej osoby

O obmedzení práv dotknutej osoby v súlade a podľa čl. 23 Nariadenia GDPR a § 30 Zákona o ochrane osobných údajov Cestovná agentúra informuje dotknutú osobu, ak tým nie je ohrozený účel obmedzenia.

 

10.5 Pre právne vzťahy, ktoré sa riadia týmito Všeobecnými podmienkami, je rozhodujúce slovenské právo, pokiaľ nie je uvedené inak. Miestna príslušnosť súdu pre všetky spory vyplývajúce zo Zmluvy o zájazde a iných právnych vzťahov medzi Cestovnou agentúrou a Objednávateľom, je určená podľa sídla Cestovnej agentúry, pokiaľ to všeobecne záväzné právne predpisy upravujúce konanie pre súdmi umožňujú.

 

10.6 Zmluvný vzťah medzi Objednávateľom a Cestovnou agentúrou sa riadi ustanoveniami Zmluvy o zájazde alebo Zmluvy o službe, týmito Všeobecnými podmienkami, ustanoveniami zákona č. 281/2001 Z. z. o zájazdoch, podmienkach podnikania cestovných kancelárií a cestovných agentúr a o zmene a doplnení Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov a zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.

 

10.7 Písomná forma oznámení zasielaných Cestovnou agentúrou Objednávateľovi je zachovaná, ak sa príslušné oznámenie zašle preukázateľným spôsobom prostredníctvom faxu, e-mailom, poštou alebo SMS správou podľa kontaktných údajov uvedených Objednávateľom v Zmluve o zájazde alebo v Zmluve o službe.

 

PRÍLOHA 1

STORNO PODMIENKY

 

1. Všeobecné ustanovenia

1.1 Všeobecné obchodné podmienky v Prílohe 1 Storno podmienky rozlišujú medzi zmenou a zrušením: Zmena dátumu a času dohodnutých služieb – tento režim storno podmienok sa uplatní za podmienky, že cestovná agentúra a Objednávateľ/Klient dohodnú náhradný termín.

Zrušenie (odstúpenie od zmluvy) – tento režim storno podmienok sa uplatní za podmienky, že cestovná agentúra a Objednávateľ/Klient sa nedohodnú na náhradnom termíne.

1.2 Objednávateľ/Klient a cestovná agentúra si všetky zmeny vrátane zrušenia zmluvy musia odsúhlasiť písomne (nie je postačujúca len informácia podaná telefonicky)!

1.3 Ak cestovná agentúra Objednávateľovi/Klientovi mailom nepotvrdí jeho zmeny či zrušenie zmluvy má sa za to, že cestovnej agentúre neboli doručené.

 

2. Zmena dátumu a času dohodnutých služieb

2.1 Zmeny dátumu a času dohodnutých služieb a s tým súvisiace poplatky sa riadia Všeobecnými zmluvnými podmienkami CK príslušiacimi k tomu ktorému zájazdu/službe.

 

3. Zrušenie zmluvy (odstúpenie od zmluvy)

3.1 Zrušenie dohodnutých služieb môže nastať zo strany Objednávateľa/Klienta, alebo zo strany cestovnej agentúry.

3.2 Objednávateľ/Klient zruší dohodnuté služby oznámením cestovnej agentúre písomne. Za písomné oznámenie sa považuje aj oznámenie emailom na emailovú adresu: plavby@pttours.sk Cestovná agentúra musí potvrdiť prijatie mailu.

3.2 Objednávateľ je povinný uhradiť storno poplatky v zmysle Všeobecných zmluvných podmienok CK príslušiacich k tomu ktorému zájazdu/službe.

 

4. Spoločné a záverečné ustanovenia

4.1 Cestovná agentúra si vyhradzuje právo zmeniť Storno podmienky najmä v prípade zmeny významných ekonomických, technických a právnych podmienok, ktoré majú vplyv na ceny služieb poskytovaných cestovnou agentúrou.

4.2 Cestovná agentúra si vyhradzuje právo dohodnúť storno podmienky aj individuálne.

4.3 V prípade akýchkoľvek nezrovnalostí sa zmluvné strany budú riadiť ustanoveniami Všeobecných obchodných podmienok a Reklamačným poriadkom. V ďalšom uprednostnia mimosúdne urovnanie sporu.

4.4 Storno podmienky sú súčasťou Všeobecných obchodných podmienok ako Príloha 1, účinnosť nadobúdajú dňom účinnosti Všeobecných obchodných podmienok.

PRÍLOHA 2

REKLAMAČNÝ PORIADOK

 

1. Všeobecné ustanovenia

1.1 Tento Reklamačný poriadok upravuje všetky právne vzťahy vznikajúce medzi

Objednávateľom/Klientom (ďalej len „reklamujúci“) a spoločnosťou PT tours Slovakia s.r.o. (ďalej len

„cestovná agentúra“), súvisiace s uplatňovaním reklamácií voči cestovnej agentúre. Reklamujúci môže reklamovať všetky skutočnosti, ktoré súvisia s kvalitou služieb, ktoré cestovná agentúra poskytuje a garantuje v zmluvách a vo Všeobecných obchodných podmienkach.

1.2 Reklamačný poriadok upravuje najmä postupy a lehoty vybavovania reklamácii, náležitosti reklamácie a ďalšie súvisiace právne vzťahy.

 

2. Postup pri vybavovaní reklamácie a lehoty vybavovania reklamácií

2.1. Adresa sídla cestovnej agentúry: PT tours Slovakia s.r.o. so sídlom: Jókaiho 30, 821 06 Bratislava

- mestská časť Podunajské Biskupice.

2.3 Adresa prevádzkarne: ..............................

2.3 Reklamujúci je povinný uplatniť práva a nároky vyplývajúce z týchto Všeobecných obchodných podmienok spôsobom podľa tohto reklamačného poriadku bez zbytočného odkladu, najneskôr do 3 mesiacov od skončenia zájazdu alebo v prípade, že sa zájazd neuskutočnil, odo dňa, keď sa mal zájazd skončiť podľa zmluvy, inak právo zaniká. Reklamujúci má právo telefonicky alebo písomne sa informovať o priebehu vybavovania reklamácie.

2.4 Ak reklamujúci v lehote podľa predchádzajúceho bodu nepodá písomnú reklamáciu zistených nedostatkov cestovnej agentúre, reklamujúcemu právo zo zodpovednosti za chyby cestovnej agentúry zaniká.

2.5 Reklamujúci je povinný cestovnej agentúre poskytnúť všetku súčinnosť potrebnú na objasnenie reklamovanej skutočnosti. Pokiaľ odmietne túto súčinnosť poskytnúť, cestovná agentúra nie je povinná vykonať ďalšie preverenie reklamácie a nie je povinná ďalej skúmať oprávnenosť reklamácie.

2.6 Pokiaľ nie je možné ihneď, v zložitom prípade najneskôr do troch pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie rozhodnúť o spôsobe vybavenia reklamácie, cestovná agentúra je oprávnená v rámci svojej právomoci vykonať ďalšie preverenie reklamácie a odborne ju posúdiť, pričom celkové vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Čas potrebný na opravu, resp. doplnenie náležitosti reklamácie reklamujúcim sa nezapočítava do lehoty potrebnej na rozhodnutie o vybavení reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má reklamujúci rovnaké práva ako pri neodstrániteľnej chybe, t.j. reklamujúci má právo od zmluvy odstúpiť, alebo na finančnú náhradu za nedostatky spôsobené v službách.

2.7 Pri uplatnení reklamácie vydá cestovná agentúra reklamujúcemu potvrdenie o prevzatí reklamácie. 2.8 Cestovná agentúra o vybavení reklamácie vydá písomný doklad najneskôr do 15 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Písomný doklad vydá cestovná agentúra reklamujúcemu aj vtedy, ak reklamácii nevyhovie, resp. vyhovie len čiastočne. Cestovná agentúra nenesie zodpovednosť za nedoručenie odoslaného písomného dokladu o vybavení reklamácie na adresu uvedenú reklamujúcim.

 

3. Náležitosti reklamácie

3.1 Reklamujúci je povinný

  1. uplatniť reklamáciu písomne;

  2. v reklamácii určito, zrozumiteľne, správne a presne uviesť reklamované skutočnosti, ktoré namieta a svoje tvrdenia aj vierohodným spôsobom preukázať predložením právne relevantných dokladov

(dôkazov), ktoré je reklamujúci povinný obstarať na vlastné náklady;

  1. uviesť návrh spôsobu nápravy, ktorý si voči cestovnej agentúre uplatňuje;

  2. uviesť svoje identifikačné údaje, presnú poštovú adresu, na ktorú žiada zaslať vybavenie reklamácie, telefónne číslo, mailový kontakt, názov svojho peňažného ústavu s uvedením čísla účtu pre prípad, že mu bude vyplácaná finančná náhrada;

  3. súpis dokladov priložených k reklamácii a fotokópie predmetných dokladov. Medzi dokladmi musí byť predložený doklad o poskytnutí služby; f) dátum podania reklamácie;

g) podpis a odtlačok pečiatky (ak zápis v registri takúto formu vyžaduje) reklamujúceho.

3.2 Ak reklamáciu, z ktorej by vyplynuli možné finančné náhrady podáva jedna osoba v mene viacerých, je potrebné, aby sa k reklamácii doložilo splnomocnenie, v ktorom osoby oprávňujú reklamujúceho, aby konal v ich mene.

3.3 Ak reklamácia neobsahuje náležitosti uvedené v predchádzajúcich bodoch, cestovná agentúra vyzve reklamujúceho, aby reklamáciu doplnil, resp. opravil v lehote nie dlhšej ako 7 pracovných dní od doručenia výzvy na odstránenie nedostatkov.

3.4 Kým reklamujúci neodstráni nedostatky svojej reklamácie, cestovná agentúra nie je povinná sa jeho reklamáciou zaoberať a skúmať oprávnenosť reklamácie. Ak reklamujúci v lehote určenej cestovnou agentúrou odstráni nedostatky svojej reklamácie, od tohto momentu začínajú plynúť lehoty uvedené vyššie. V prípade, ak si reklamujúci nesplní povinnosť (náležitosti reklamácie), cestovná agentúra nie je povinná vykonať ďalšie preverenie reklamácie, nie je povinná ďalej skúmať oprávnenosť reklamácie a reklamáciu zamietne.

 

4. Neoprávnenosť a zamietnutie reklamácie

4.1 Neoprávnenou reklamáciou sa v zmysle týchto Všeobecných obchodných podmienok a Reklamačného poriadku rozumie reklamácia reklamujúceho, ktorý v čase udalosti: a) porušil predpisy cestovnej agentúry alebo zákony SR, alebo cieľového štátu;

  1. bol pod vplyvom alkoholu alebo iných návykových látok;

  2. nedostatky cestovnou agentúrou poskytovanej služby si zavinil sám;

  3. ohrozoval ostatných spolucestujúcich;

  4. nerešpektoval pokyny oprávnenej osoby cestovnej agentúry.

4.2 Cestovná agentúra zamietne reklamáciu ak:

  1. nebola podaná oprávnenou osobou;

  2. reklamácia nebola podaná v čase a v súlade s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami a

Reklamačným poriadkom;

  1. vo veci bolo začaté súdne konanie, alebo vo veci príslušným orgánom už bolo právoplatne rozhodnuté;

  2. škoda vznikla následkom živelnej pohromy alebo mimoriadnej udalosti, za ktorú cestovná agentúra nenesie zodpovednosť;

  3. nákup služby nebol preukázaný;

  4. reklamáciu na službu reklamujúci uplatňuje po uplynutí lehôt stanovených v tomto Reklamačnom poriadku.

4.3 Neoprávnenosť a zamietnutie reklamácie oznámi cestovná agentúra reklamujúcemu písomne na adresu uvedenú v jeho písomnej reklamácii. V prípade nesúhlasu reklamujúceho s vybavením reklamácie má reklamujúci právo uplatniť svoje požiadavky na príslušnom súde.

 

5. Spoločné a záverečné ustanovenia

5.1 Reklamácie na služby poskytnuté v rámci zakúpeného zájazdu sa riadia VZP organizujúcej CK. PT tours Slovakia, s.r.o. nie je oprávnená vybaviť takéto reklamácie a po prijatí od reklamujúceho ich postupuje na vybavenie organizujúcej CK. Reklamácie a nároky ohľadom uzavretej Poistnej zmluvy rieši výlučne príslušná poisťovňa.

5.2 Právne vzťahy medzi cestovnou agentúrou a reklamujúcim, výslovne neupravené týmto Reklamačným poriadkom sa riadia príslušnými ustanoveniami všeobecne záväzných právnych predpisov platných na území SR.

5.3 Spory, ktoré môžu vzniknúť medzi zmluvnými stranami pri vybavovaní a uplatňovaní reklamácie, budú riešené v prvom rade mimosúdnou cestou. Ak napriek tomu nedôjde k dohode, spor, ktorý vznikne bude riešený v súdnom konaní.

5.4 Reklamačný poriadok je súčasťou Všeobecných obchodných podmienok ako Príloha 2, účinnosť nadobúda dňom účinnosti Všeobecných obchodných podmienok a cestovná agentúra si vyhradzuje právo meniť, upravovať a dopĺňať Reklamačný poriadok.

 

 

Príloha č. 3

 

INFORMÁCIA O MOŽNOSTI ALTERNATÍVNEHO RIEŠENIA

SPOTREBITEĽSKÝCH SPOROV

 

DELTA Reisen, s.r.o.

so sídlom Na pažiti 960/38, 919 51 Špačince

IČO: 36 704 466

Spoločnosť s ručením obmedzeným, zapísaná v Obchodnom registri vedenom Okresným súdom

Trnava, oddiel: Sro, vložka č.: 19277/T

 

 

Vážený klient,

 

spoločnosť DELTA Reisen, s.r.o., so sídlom Na pažiti 960/38, 919 51 Špačince, IČO: 36 704 466, zapísaná v Obchodnom registri vedenom Okresným súdom Trnava, oddiel: Sro, vložka č.: 19277/T (ďalej len „Cestovná agentúra“ alebo „CA“) si Vás týmto dovoľuje informovať o možnosti alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov na základe zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon“).

 

V prípade, že ak klient ako objednávateľ uzatvoril s Cestovnou agentúrou zmluvu o obstaraní zájazdu alebo inú zmluvu a nebude spokojný so spôsobom, ktorým Cestovná agentúra vybavila jeho reklamáciu alebo sa bude domnievať, že Cestovná agentúra porušila jeho práva, má právo obrátiť sa podľa Zákona na Cestovnú agentúru so žiadosťou o nápravu. Ak Cestovná agentúra na žiadosť klienta podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania klientom, klient má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 Zákona.

 

Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Cestovnou agentúrou je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky. Zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/. Klient je oprávnený si vybrať subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov, na ktorý sa obráti.

 

Klient je oprávnený použiť na riešenie svojich sporov platformu riešenia sporov online, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Klient pri predkladaní podania platforme RSO vyplní elektronický formulár sťažností. Informácie, ktoré predloží, musia byť dostatočné na určenie príslušného subjektu alternatívneho sporov online. Klient môže priložiť dokumenty na podporu svojich sťažností.

 

DELTA Reisen, s.r.o.